Novinky
18.12.2021
Ceny garnyží a dekoračních látek zatím držím, ale zdraží
Vážení a milí zákazníci, podobně jako v jiných oborech postihuje nutné zdražování i sektor garnýží a dekoračních látek. U ilen.cz ale zatím MÁTE ŠANC... číst celé
06.09.2014
Rady pro výběr záclon a závěsů
Záclony a závěsy obvykle nekupujete příliš často, navíc (pokud má být výsledek skutečně hezký) není to zrovna levná záležitost. Proto Vám přinášíme al... číst celé
14.09.2014
Jak správně zaměřit okna a montáž garnyží
Návod na zaměření oken pro záclony a závěsy: A - šířka oknaB - výška oknaC - překlad (od horního okna po strop)D - výška garnýže nad oknem (měřím... číst celé
Zobrazit všechny novinky

OBCHODNÍ PODMÍNKY

Tyto obchodní podmínky platí pro nákup v internetovém obchodě www.ilen.cz. Podmínky blíže upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího.

Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží. 

Každá přijatá a potvrzená objednávka je považována za závaznou.

Fotografie uvedené na stránkách obchodu odpovídají prodávanému zboží a můžou se lišit jen malými odchylkami z důvodu ruční práce - každý kus je originál. Zboží může být někdy zaměněno za zboží stejné kvality a charakteru, zabalené jiným výrobcem, a to výlučně po předchozí domluvě s kupujícím. 

Prodávající zpřístupňuje návody k použití v elektronické podobě před uzavřením smlouvy, kde je to účelné a vhodné pro rozhodnutí kupujícího o koupi.

Doručování zboží:
Prodávající dodá zboží kupujícímu kompletní, nejpozději do 30 dnů od potvrzení objednávky, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Kupujícímu se doporučuje, aby si ve vlastním zájmu prohlédnul zboží bezprostředně po jeho převzetí. Pokud je zjištěno poškození obalu výrobku, kupující zkontroluje stav zboží a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození za přítomnosti dopravce. Kupující má právo viditelně poškozenou zásilku nepřebrat. Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce, veškeré zboží je pojištěno. Podepsáním přepravního listu kupující souhlasí s převzetím zásilky a stvrzuje, že dorazila bez viditelného poškození.

Nepřevezme-li kupující zboží v dohodnuté době, poruší svou povinnost. V situaci, kdy si zákazník nepřebere zboží smlouva nekončí.

Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

Zrušení objednávky a odstoupení od smlouvy:
Kupující může odstoupit od smlouvy a do 3 dnů od převzetí zboží nebo poslední části dodávky, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží.

Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal.  Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující. 

Vrací-li kupující zboží osobně v provozovně prodávajícího, vrátí prodávající výše uvedené platby do 7 dnů od odstoupení od smlouvy kupujícímu. 

Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vrácenou částku. 

Výjimky: Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu (např.střih a úprava látky, garnyže na míru a pod.), u zboží, které bylo nenávratně smíseno s jiným zbožím, nebo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit.

Látky, metráž, záclonoviny, potahové látky stříháme z role na míru - nelze tedy proto vrátit!

V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

Veškeré reklamace budou vyřízeny v souladu s právním řádem platným v ČR.

Reklamace zjevných vad, druhu a množství, zjištěných kupujícím při kontrole zboží, je kupující povinen oznámit prodávajícímu písemně a neodkladně. Parametry, které jsou standardní, ale přesto se liší od představ zákazníka (např. velikost , odstín atd.) nejsou vadou a nelze je reklamovat.

    Reklamaci lze též vyřešit jakoukoliv dohodou akceptovatelnou oběma stranami. Z reklamace jsou vyloučeny vady, které vznikly po převzetí zboží, pokud ke škodě došlo vlivem kupujícího, třetí osoby nebo nahodilou událostí.

    Prodávající není povinen nároku kupujícího vyhovět, pokud prokáže, že kupující před převzetím o vadě zboží věděl nebo ji sám způsobil.


    U prodávaného použitého zboží prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře dosavadního používání nebo opotřebení. U věcí prodávaných za nižší cenu prodávající neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Místo práva na výměnu má kupující v těchto případech právo na přiměřenou slevu. 

    Zákonná práva z vad:
    Prodávající odpovídá za vady vzniklé po převzetí zboží v 24 měsíční záruční době nebo v době použitelnosti uvedené v reklamě, na obalu zboží nebo v připojeném návodu. 

    V této lhůtě může kupující uplatnit reklamaci a podle své volby požadovat u vady, která znamená podstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou): 

    • odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci; 
    • bezplatné odstranění vady opravou; 
    • přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo 
    • vrácení kupní ceny na základě odstoupení od smlouvy. 

    Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala. 

    Vyskytla-li se odstranitelná vada po opravě opakovaně (třetí reklamace pro stejnou závadu nebo čtvrtá pro odlišné závady) nebo má zboží větší počet vad (nejméně tři vady současně), může kupující uplatnit právo na slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo odstoupit od smlouvy. 

    Prodávající neodpovídá za vady vzniklé v důsledku běžného opotřebení nebo nedodržení návodu k použití. 

    U vybraného zboží se prodávající zavazuje kupujícímu nabídnout rozšířenou smluvní záruku.

    Vyřízení reklamace
    Kupující je povinen uplatnit reklamaci u prodávajícího nebo osoby určené k opravě bez zbytečného odkladu od zjištění nedostatku. Učiní-li tak písemně nebo elektronicky, měl by uvést své kontaktní údaje, popis závady a požadavek na způsob vyřízení reklamace. 

    Kupující je povinen sdělit prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. 

    Nezvolí-li kupující své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva jako při nepodstatném porušení smlouvy. 

    Kupující je povinen prokázat nákup zboží (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od předání/doručení zboží prodávajícímu nebo do místa určeného k opravě. Zboží by mělo být při přepravě zabaleno ve vhodném obalu, aby nedošlo k jeho poškození, mělo by být čisté a kompletní. 

    Záruční doba se prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do jejího vyřízení nebo do doby, kdy byl kupující povinen si věc vyzvednout. Dojde-li k výměně zboží nebo jeho části, uplatní se odpovědnost prodávajícího jako by šlo o koupi nového zboží nebo jeho části. 

    Ochrana osobních údajů
    Kupující souhlasí s tím, aby poskytnuté osobní údaje byly prodávajícím zpracovávány a uchovávány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů (č. 101/2000 Sb.) za účelem plnění předmětu smlouvy. Kupující má právo být informován, jaké údaje o něm prodávající eviduje, a je oprávněn tyto údaje měnit, případně písemně vyslovit nesouhlas s jejich zpracováváním. Dozor nad ochranou osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. 

    Prodávající se zavazuje osobní údaje kupujícího neposkytnout jiným třetím subjektům než smluvnímu dopravci za účelem dodání zboží. 

    Prodávající umožní nákup bez registrace, přičemž údaje neregistrovaných kupujících využije výhradně k plnění předmětu smlouvy, nikoliv k marketingovým či obchodním účelům. 

    Prodávající je oprávněn zasílat kupujícímu vlastní obchodní sdělení, jen pokud si je kupující aktivně vyžádá, a to jen do doby, než kupující prodávajícímu sdělí, že zasílání chce ukončit. Toto sdělení kupující může učinit na elektronickou adresu získanou v souvislosti s plněním smlouvy, aniž by mu tím vznikly jakékoliv náklady.


    Řešení sporů 
    Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy. 

    Ostatní
    Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je člověk, který na rozdíl od prodávajícího při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti ani v rámci samostatného výkonu svého povolání. 

    Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel, který na rozdíl od kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. 

    Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.

    Pokud jste s podnikatelem uzavřeli kupní smlouvu či smlouvu o poskytování služeb a podnikatel podle Vašeho názoru smlouvu nedodržel (např. zamítl reklamaci, nedodal zboží či neposkytl službu, nesprávně naúčtoval cenu, apod.) máte od 1. února 2016 možnost podat návrh na mimosoudni řešení Vašeho sporu s podnikatelem. Oddělení mimosoudních řešení spotřebitelských (ADR) sporů České obchodní inspekce v roli nezávislého a nestranného subjektu bude usilovat o urovnání Vašeho sporu s podnikatelem oboustranně přijatelnou dohodou (např. dodatečným uznáním reklamace, dodatečným dodáním zboží či poskytnutí služby, vrácení nesprávně naúčtování částky).  Mimosoudní řešení je bezplatné, trvá maximálně 90 dnů, ve složitých případech až 180 dnů a po tuto dobu neběží promlčovací lhůta. Zatímco podnikatelé se musí povinně zapojit, spotřebitel má právo mimosoudní řešení sporu zahájit, kdykoliv ukončit nebo systém nevyužít a rovnou se obrátit s žalobou na soud. V rámci systému mimosoudního řešení sporů nemá oddělení ADR pravomoc spor rozhodnout, jeho úkolem je vést strany sporu ke smírnému dořešení sporu. (více informací je k dispozici na webových stránkách www. adr.coi.cz

    Smlouva a otázky související se řídí českým právem.

    Důležité informace pro spotřebitele
    -------------------------------------
    Ochrana osobních údajů - veškeré nakládání s osobními údaji zákazníků se řídí zákonem č. 101/2000 Sb. Zákonem o ochraně osobních údajů ve znění pozdějších novel a ostatními souvisejícími právními předpisy. Zákazník svým svobodným rozhodnutím (stiskem tlačítka "potvrdit" ) při registraci do eshopu a při odesílání objednávky s dalším zpracováváním svých osobních údajů pro účely obchodní činnosti provozovatele tohoto e-shopu souhlasí. 
    Provozovatel těchto stránek je správcem a současně zpracovatelem osobních dat ve smyslu výše uvedeného zákona.

    I nadále se budeme snažit, abyste byli spokojení zákazníci a k Vašim osobním údajům se budeme chovat stále velmi zodpovědně.



    Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 15. října 2014.